كيف تستخدم تطبيقات الاندرويد علي جهازك الخاص


أول حاجه هنحمل البرنامج ده من هنا


 عشان يقدر يكونكت علي الابلكيشنز فالاستورApp Store  - App Notification1 - تبدأ تسطيب البرنامج وتأكد علي
 ملحوظه : " هياخد وقت كبير فالتحميل ومحتاج نت سريع "
 
2 بعد كده تدوس علي سرش وتدور علي الابلكيشن بتاعك اللي انت محتاج تشغله.

3- السرش ده ما الا هيعرفك الابلكيشن بتاعك مرفوع علي انهي ستور ومن خلاله تقدر تختار المكان اللي هتحمل منه الابلكيشن وممكن يكون مرفوع فاكتر من مكان.


4- كده باقي خطوتين :
الأولي : تكتب الجيميل بتاعك والباسورد وتستني لحد ما يكونكت عالميل .
الثانية : تأكد الموافقه علي استخدام الميل فالدونلود من الاستور وهيطلب منك باسورد الميل مره تانيه.

5- دلوقت تقدر تتعامل مع البرنامج كانك شغال من موبايل بالظبت بنفس الانترفيس وكل حاجه لو مش حابب
 تدون الابلكيشنز من الاستور  تقدر تحمل تطبيقات للاندوريد من هنا >>  
 panda app

 وبعدين دابل كليك علي اي ابكليشن انت حملته وهيتسطب علطول وهتلاقيه فالــ Apps

ملحوظة اخيره : البرنامج ده مش عشان تطبيقات الاندرويد بس لكن ده بيديلك امكانيه انك تحول جهازك الي موبايل بكل مميزاته بما فيها الربط  بين موبايلك والجهاز والتحكم الكامل فالموبايل من الكومبيوتر عن طريق ابريكشن Airdriod

 
كيف تربط بين تطبيقات هاتفك المحمول وبين جهازك الخاص والتحكم فيه عبر الانترنت:

1 - افتح الموقع ده   


2 - كريت اكونت علي الموقع اما باستخدام الفيس او تويتر او من هنا >> 

3
حمل الابلكيشن الموجود علي الموقع من موبايلك وشغله واربط بينه بين الاكونت بتاعك علي الموقع.


4- افتح الموقع من الكومبيوتر بعد الربط من الموبايل وسجل بالاكونت هتلاقي كل الابلكيشنز بتاعتك وتقدر
تتحكم فيها زي ما انت عاوز كانك فاتح موبايلك بالظبت.    


لو في اي استفسار تقدر تسيب كومنت تحت الموضوع وهنرد عليك باذن الله :) 





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

التواصل الاجتماعى

Tips Tricks And Tutorials

كافة الحقوق محفوظة 2012 © site.com مدونة ذكريـات